Zdeněk Bobek

Narozen v Praze, žije v Brně, pracoval v mnoha - často velmi odlišných - profesích. Dnes se živí jako překladatel, tlumočník a učitel angličtiny na volné noze. Miluje rokenrol, blues, boogie-woogie, dobré jídlo a zajímavé knihy a filmy.

Zdeněk Bobek

Světový jazyk

Před pár lety jsem podlehl naléhání naší sousedky, a šel jsem učit angličtinu na učňovskou školu. Nebylo to nijak výdělečné, to ostatně učitelování nikdy nebylo - a bohužel ani nikdy nebude, ale bylo to velmi poučné. Velmi jsem se těšil, že náctiletá mládež vnese do mého života plného nudných technických překladů a cílevědomých manažerů z večerních kursů pro dospělé trochu svěžího vzduchu. S optimistickým úsměvem jsem vpadl do třídy, počmáral jsem tabuli časováním slovesa "to be" a procvičoval jsem jednoduché věty. Občas jsem utrousil bonmot o důležitosti angličtiny pro číšníky a servírky, občas jsem cvičení oživil nějakou legrační větou. Dětem se to líbilo. Jaké bylo mé překvapení, když mi po několika týdnech sdělili, že moje hodiny jsou príma, ale němčina je stejně důležitější než angličtina.

7.9.2013 v 10:00 | Karma: 15,19 | Přečteno: 593x | Diskuse| Kultura